Naczepa pod ładunki lotnicze – brak pierwszej osi

Ikona daty 09.12.2020

Naczepa pod ładunki lotnicze – brak pierwszej osi

Naczepa dwuosiowa, to temat dzisiejszego artykułu, bowiem w połączeniu z tirem, zyskała miano pojazdu specjalistycznego. Jego zadaniem jest przede wszystkim przewożenie kontenerów lotniczych. Naczepy dwuosiowe najczęściej można było spotkać w Niemczech. Ich celem było uzyskanie niższej opłaty drogowej. W przypadku naczepy trzyosiowej, stawki opłat drogowych były większe. Dlatego kierowcy znaleźli sposób na ominięcie tego przepisu. Na dzień dzisiejszy ciężarówka czteroosiowa płaci dokładnie tyle samo co ciężarówka pięcioosiowa.

Naczepa Van Eck

Przedstawiamy wam dwuosiową naczepę kurtynową marki Van Eck, która została zamówiona przez niemiecką firmę Kretzler Spedition. Wspomniana naczepa będzie wykonywała tylko jeden typ pracy. Zadaniem tej naczepy będzie przewóz ładunku lotniczego, a konkretnie mowa o kontenerach, których załadunek będzie oscylował w granicach 10 ton. Specjaliści uznali, że w tym przypadku nie jest wymagana trzecia para kół, która zwykle jest stosowana w przypadku dużo cięższego towaru.

Naczepa – specyfikacja i zadania

Naczepa będzie kursować z Niemiec do Włoch, tym samym przewożąc wcześniej wspomniane lotnicze kontenery. Ładunki te wymagają dużej przestrzeni, stąd nisko zawieszone podwozie. Siodło umieszczone jest na poziomie 95 centymetrów, a na osiach naczepy umieszczone są 17,5-calowe koła. Co ciekawe, w przypadku gdyby współpraca na przewóz tak lekkich towarów dobiegła końca, właściciel nie jest zmuszony do sprzedania naczep. Pojazd jest w pełni przygotowany na montaż trzeciej osi, a tym samym jest upoważniona do przewozu towaru o większej masie całkowitej. Do tego zabiegu zostało dostosowane podwozie, wraz z wycięciami na dodatkowe nadkola, co jest ciekawą inwestycją na przyszłe lata.

Podsumowanie

Naczepa Van Eck, to świetny pomysł na przewóz towaru, który zajmuje sporą przestrzeń i jest lekki. Posiada 2 osie, na których umieszczone są 17,5-calowe koła. Jej niski prześwit pozwala załadować znacznie większy ładunek, niż w przypadku innych naczep. Dlatego jej zadaniem jest przewóz kontenerów lotniczych. Rezygnacja z dodatkowej pary kół, to bardzo przemyślana inwestycja, która pozwoli obniżyć koszty dostawy. Właściciel takich naczep nie zaoszczędzi na opłatach na autostradzie, ale z pewnością na elementach eksploatacyjnych, takich jak np. opony.

Zapraszamy również do przeczytania innych naszych artykułów.