Transport międzynarodowy potrafi być naprawdę męczącą wędrówką. W szczególności, gdy zmierza się w kierunku krajów położonych bliżej równika. Ciągle doskwierający upał i nienabita klimatyzacja to jeden z wielu scenariuszy, w którym raczej nikt nie chce grać głównej roli. Meteorolodzy zapowiadają przypływ wielkiej fali upałów na terenie krajów południowej Europy, bowiem temperatura ma sięgać blisko 40 stopni Celsjusza. Najwyższe temperatury będą odnotowane we Włoszech, Grecji, Turcji, a także w Hiszpanii oraz w Bułgarii. W jak sposób chcą temu zapobiec? – Trwają dyskusję na ten temat.
Transport międzynarodowy – klimatyzowane parkingi?
Dyskusja na temat panującego upału w kabinach nigdy nie ustaje, w szczególności, gdy dużymi krokami zbliża się do nas lato. Związki zawodowe z Niderlandów walczą o budowę klimatyzatorów postojowych, które będą dużym udogodnieniem dla kierowców. O ile wynalazek ten zyskał duże poparcie wśród kierowców, tak nie poparli ich przewoźnicy, ani władze krajowe i unijne. Koszt budowy takiego parkingu jest bardzo nie opłacalny. Dodatkowo kabina przewoźnika powinna być odpowiednio wentylowana i klimatyzowana, dlatego odraczają wdrożenie tego pomysłu.
Mówi się, iż samochody, będąc na postoju muszą mieć załączony silnik, by klimatyzacja należycie pracowała. Biorąc pod uwagę całą kulę ziemską i ilość ludzi na niej mieszkających, klimatyzatory mogą mieć potężny wpływ na ekologię i ciągle zmieniający się klimat. Transport międzynarodowy podczas upału, potrafi być bardzo męczący, co może wpłynąć na zdrowie lub życie kierowcy oraz innych uczestników ruchu drogowego.
Transport międzynarodowy w Ameryce – jak radzą sobie na zachodzie
Tymczasem Amerykańscy inżynierowie pracują oraz wdrażają nowy pomysł w życie codziennie. Dodatkowo 1 maja rozpoczęła się kolejna seria dofinansować projektu. Właściciele parkingów dla ciężarówek mają otrzymać po 1000$ zwrotu za każde miejsce parkingowe z klimatyzatorem oraz z dostępem do sieci elektrycznej. Biorąc pod uwagę fakt, że jeden parking może pomieścić 50 takich miejsc, w ten czas uzbiera się całkiem pokaźna sumka, która wspomoże wielu przedsiębiorców. Jest to świetna inwestycja, która z pewnością się zwróci, a także korzystnie wpłynie na środowisko. Dzięki tej technologii Transport międzynarodowy może okazać się całkiem przyjemny dla wielu kierowców.
Jak wygląda podłączenie klimatyzatora w praktyce:
System, o którym dzisiaj mowa nosi nazwę TSE (Truck Stop Electrification). Pomysł jak i sama koncepcja pojawiła się wiele lat temu. Jednak dopiero teraz rozwiązanie to jest mocno promowane, w szczególności poprzez różnego rodzaju dofinansowania. Projekt ten jest bardzo korzystny i posiada wiele zalet. Korzystanie z takich parkingów jest dużo bardziej oszczędne zarówno dla firm, jak i dla środowiska. Mówi się, że godzina pracy urządzenia będzie kosztowała 1$. To i tak mniej, niż praca silnika na jałowych obrotach przez 1h, bowiem koszt spalania paliwa wynosi średnio 3$. Dodatkowo urządzenie to jest znacznie cichsze, niż w przypadku kilku lub kilkunastu na raz odpalonych ciężarówek.
A wy co sądzicie o wprowadzeniu tego typu technologii w Europie? – Czy znajdzie się dofinansowanie na tego typu projekty i czy miałoby to realne zastosowanie w praktyce?
Zachęcamy do sprawdzenia innych naszych artykułów!
Przeczytaj poprzedni artykuł