Transport szynowy – pierwsze połączenie fińsko-japońskie po 30 latach

Transport szynowy – pierwsze połączenie fińsko-japońskie po 30 latach
Ikona daty 27.04.2021

Transport szynowy – pierwsze połączenie fińsko-japońskie po 30 latach

Transport szynowy stale się rozwija, szczególnie w okresie pandemii koronawirusa na świecie. Dowodem na to, że coraz więcej towarów transportuje się koleją jest wznowienie po prawie 3 dekadach połączenia kolejowego z Finlandii do Japonii. Stało się to za sprawą firmy Nurminen Logistics, która uruchomiła połączenie Helsinki – Jokohama.

Transport szynowy – wznowienie ruchu

Firma od trzech lat prowadzi przewóz ładunków z Finlandii i Norwegii m.in. do Chin i z powrotem. Z racji tego, że w ostatnim czasie nastąpił wzrost popytu na usługi kolejowe, firma postanowiła otworzyć się na rynek japoński. Zapowiedź otwarcia trasy nastąpiła 3 dni przed wyruszeniem pociągu, 12 kwietnia w czasie targów TransRussia. Cała trasa z Helsinek do Jokohamy to ok. 10 000 km, a planowany czas jej pokonania to ok. 3 tygodnie. Transport kolejowy ma miejsce do portu Nachodka w pobliżu Władywostoku w Rosji, następnie do Jokohamy całość dociera drogą morską. Głównymi produktami eksportowanymi do Japonii są materiały drzewne, papier czy maszyny. Pociąg, jak przyznaje dyrektor sprzedaży firmy Nurminen Logistics, na razie przewozi produkty jednej dużej firmy ze Szwecji, jednak w planach są kolejne połączenia.

Transport szynowy – kolejne trasy

Kolejnymi połączeniami kolejowymi firmy są Helsinki – Tianjin w Chinach, które uruchomione zostało pod koniec marca. Jest on częścią łańcucha dostaw, który już istnieje od jakiegoś czasu. Kolejnym połączeniem jest trasa Helsinki – Jiazhou, która odbywa się co dwa tygodnie. Pierwszy pociąg dotarł do celu 6 kwietnia, Jiazhou to ważne miasto, które znajduje się w pobliżu rejonu, który jest znacznie uprzemysłowiony.

Podsumowanie

Podsumowując, inwestycja w nowe połączenia pozwala na maksymalizację zysków zarówno fińskiego producenta, jak i jego klientów. Zyskują oni coraz mocniejszą pozycję rynkową na trudnych terenie jakim są Chiny. Popyt na pociągi eksportowe jest nadal wysoki i przedstawiciele cieszą się, że zyskuje na tym fiński i cały skandynawski eksport. Co więcej dzięki transportowi kolejowemu jak twierdzą sami przedstawiciele firmy zmniejsza się znacząco poziom emisji CO2.

Zachęcamy do sprawdzenia innych naszych artykułów!

Przeczytaj poprzedni artykuł